Nyt fra Nordvestkysten
Nyt fra Nordvestkysten
I dette nyhedsbrev vil vi give jer en status på en række initiativer, som vi siden vores opstart i april har arbejdet med. Der er ingen tvivl om, at sundhedskrisen har og får store konsekvenser for det hårdt ramte turismeerhverv. Intet er som normalt, vi savner vores norske, svenske, tyske og hollandske gæster! Mens vi afventer en forhåbentligt snart grænseåbning, arbejder vi på, at vi skal få danskerne til at holde ferie i vores del af Danmark. Derfor har vi sat følgende i gang på den korte bane: Kickstart Danmark
I samarbejde med en række partnere, herunder VisitDenmark og Dansk Kyst og Naturturisme, lanceres der ultimo maj en storstilet kampagne på det danske marked. Markedsføringskampagnen på i alt 20,6 millioner kroner er med til at få danskerne til at holde ferie i eget land både i år og i 2021.
Nyt indhold der sælger!
Content marketing er afgørende for at opnå succes i online markedsføring. Ved at skabe godt indhold kommer vi først i køen, når gæsterne vælger hvor den næste ferie skal holdes. Netop derfor har vi sat gang i en indholdsproduktion hvor nye billeder skal være med til at sælge Nordvestkysten på bedste vis.
Genstart Danmark
Sammen med de øvrige Vestkystkommuner har vi søgt midler der hurtigst muligt fordeles ud til gavn for det trængte erhvervsliv. Det drejer sig om direkte støtte til enkeltvirksomheder, Covid-19 venlige oplevelser og events m.v.
Mens der er godt gang i her-og-nu initiativerne, arbejder vi kontinuerligt med vores turismeprodukt som helhed. Gæsterne vil, udover den flotte natur, gerne opleve skønne og hyggelige bymiljøer, toptunede forretninger og oplevelser der matcher deres behov.
Udover projekter i vores stærke feriesteder, arbejdes der i samarbejde med kommunerne, Naturstyrelsen, DKNT og erhvervsaktører med projekt “Kystsporet” som er et ca. 200 kilometer off-road cykel- og vandrerspor langs med kysten.
COVID-19 har i den grad været med til at skabe øget opmærksomhed på naturen, nærvær og tid og det er netop dét vores Destination tilbyder! Derfor ser vi også optimistiske på fremtiden.